Bruksanvisning

Vi har laget en enkel forklaring side til vårt online bestilling system.

På vår nettside finner du «Bestilling» knappen på forsiden.. (Liten skrift Trykk på bildet)

Den samme linken finner du også på toppen av hver enkelt side du er innom på vårt nettside. (Som vist på bilde under) (Liten skrift Trykk på bildet)

Her kommer man til ett bilde som tilsier man trenger brukernavn og passord for å logge inn til riktig bedrift. 

Brukernavn og passord får du enkelt ved å kontakte oss slik at vi får opprettet dette riktig på deres organisasjons nummer og epost..

Vi tar for oss øverste del inne i bestillings systemet. (Liten skrift Trykk på bildet)

Dato for oppdrag velges med å trykke på neddtrekksfeltet «Dato».

Her er det viktig at du setter riktig dato for når oppdraget skal utføres..

Dvs ønsker du at denne skal bestilles til 19. Mars 2019. velges det som illustrasjonen under viser. (Liten skrift Trykk på bildet)

Velg riktig dato i nedtrekkskjema.

Neste som er viktig å gi riktig tid til når pakken er «Klar for henting» (Liten skrift Trykk på bildet)

Her setter du klokkeslettet når pakken er klar.

For å gi oss riktig informasjon og pris utgangspunkt trenger vi at du velger riktig produkt. Trykk på neddtrekksfeltet «Oppdragstype»: (Liten skrift Trykk på bildet)

Her velger man det riktige produktet.

Produktene du har å velge mellom varierer litt fra vilke avtale vi har med din bedrift men alle skjermer finner du blant annet:

  • Budbil Express inntil 25kg. Kan settes i forsetet
  • Vare Express inntil 2 paller 400 kg u/110 høy
  • Skap Express inntil 900 kg 8 paller
  • Pakke (Liten) Levering samme dag
  • Distribusjon kolli. Levering samme dag
  • Distribusjon pall. Levering samme dag
  • Pakke liten økonomi (innen kl 16 neste dag)
  • Distribusjon Økonomi (innen kl 16 neste dag)
  • Økonomi Pall (innen kl 16 neste dag)

I de neste feltene har vi tatt høyde for at du kan fylle ut bestilling eller faktura referanse, Merknad til ordren, f.eks «Står på rampe» eller «leveres i resepsjonen», sist men ikke minst hvilken epost bekreftelse på bestilling og leveringsbekreftelse etter vi har levert skal gå. (Liten skrift Trykk på bildet)

Disse feltene fyller du ut Referanse, merknad til ordren, og hvor sending bekreftelse skal gå.

Disse feltene er viktige for alle ledd i utførelsen av ordren din. Det være seg hvem vi kan kontakte om ting ikke stemmer overens med avtalte tider, pakken er ikke ferdig osv.. 

Merknad gjør jobben enklere får våre sjåfører og befraktere som utfører oppdraget, slik at man unngår misforståelser.

De neste viktige feltene er avsender informasjonen. 

Som du ser i skjemaet over har vi fyllt ut alle feltene. her skal vi hente en eske på 6 kilo Stortinget i Oslo som står ved printeren i Hallen.

Så fyller vi ut mottager feltet…

Som vist ovenfor har vi fyllt ut informasjonen. Her ser det ut til at Erna vill vi skal hente en pakke og levere til Statssekretæren Rune Alstadsæter som er litt viktig..  Som dere også leser har vi fått beskjeden fra Erna at den kan settes under pulten hans om han ikke er tilstede. (Noe som gir oss tillatelse til gjensetting av esken, og forsikrer Erna Solberg at pakken faktisk kommer ditt til tiden Statssekretær Rune trenger innholdet.)

På mottager delen av bestillings skjemaet finnes det endel små nyttige egenskaper.. Vi starter med Lever:

Her kan du klikke med museknapp eller skjerm og vipps så endre denne seg til Hent:

Det tilsier at du kan lett endre fra 1 opphenting til flere opphentinger… som skal til en adresse eller omvendt at du har en opphenting men flere kolli som skal leveres flere steder. Dette styrer du som bestiller helt enkelt.

Du kan også enkelt legge til flere felter med  å benytte Legg til adresse: